Klantreactie's
Sinds twee jaar verspreidt de Reli Groep de lokale folders van Domino’s Pizza in Houten, bijgevoegd bij huis-aan-huisblad ’t Groentje. Nico Kruijt is nu vijf jaar franchisenemer van de Domino’s Pizza vestiging. Hij ziet een duidelijke omzetstijging sinds Reli Groep de verspreiding van zijn folders verzorgt.
“In de jaren daarvoor maakten onze folders deel uit van het ‘plastic pakket’. Maar ik had veel vertrouwen in de attentiewaarde die verspreiding van folders heeft in combinatie met een huis-aan-huisblad, en dat blijkt terecht!”
Lokaal
Door lokaal te folderen, met specifieke acties van zijn vestiging, vergroot Nico de band met zijn doelgroep. “Enerzijds kent men Domino’s Pizza als die wereldwijde keten, anderzijds is het ook het pizzarestaurant om de hoek. Ik merk duidelijk lokale betrokkenheid, als gevolg van deze vorm van communiceren.”
Door het vuur
Nico: “Met mijn Domino’s Pizza in Houten ben ik een relatief kleine klant voor de Reli Groep. In periodes van twaalf weken verspreiden zij zo’n 80.000 folders voor mij. Toch is hun service super: ze denken met me mee en ze bieden altijd hulp met last-minute-oplossingen! Ik heb het gevoel dat ze voor mij door het vuur gaan: ze doen alles om hun klanten te pleasen.” Samenwerken Nico vervolgt: “Daniël is mijn vaste contactpersoon. Ik kan hem altijd bereiken, de lijnen zijn zeer kort. Zij hebben hun werk goed voor elkaar. De basis is goed, maar wathen onderscheidt, is het meedenken. Laatst attendeerde Daniël mij erop dat hun bereik in Houten groter is dan het aantal folders dat ik had laten afl everen. Dat vind ik klasse; dat geeft aan dat onze relatie echt een samenwerking is!”
Last-minute
“Ons contact is prettig en goed. Wanneer ik een last-minute-idee heb, wat normaal gesproken te kort dag is, zorgt de Reli Groep ervoor dat het plan toch doorgaat. Er zitten geen hinderlijke procedures in de weg en ze doen er alles aan die betreffende week nog te verspreiden. Zoals je merkt, ben ik erg tevreden over onze samenwerking!”
Het huis-aan-huisblad ‘Let op Woudenberg’ verschijnt sinds september 2020 met een oplage van bijna zesduizend exemplaren in Woudenberg, op het randje van de provincie Utrecht. Reli Groep verzorgt de verspreiding van dit kakelverse huis-aan-huisblad. Uitgever Erwin Klein Wolterink vertelt over de prettige samenwerking met Reli Groep.
“Mijn broer en ik hebben samen met de familie Schreuder van de Woudenbergse drukkerij, ‘Let op Woudenberg’ opgezet. Zowel mijn broer als ik hebben allebei een lange geschiedenis in de media- en uitgeverijwereld. Tijdens het ontwikkelen van het blad kwam op een gegeven moment natuurlijk de vraag ‘hoe verzorgen we de verspreiding?’. Een kennis tipte ons: ken je Dave van Rekom? Zowel mijn broer als ik waren vanuit onze vorige banen bekend met Reli Groep. Nadat we contact opnamen met Dave, was het zo geregeld!”
Netwerk
Erwin vervolgt: “Wij zijn het enige huis-aan-huisblad in Woudenberg en er was ook geen verspreider voor folders. Reli Groep heeft geweldig snel een netwerk van verspreiders georganiseerd. Voor hen is dit een nieuw gebied, wat ook mogelijkheden biedt. Nu verzorgt Reli Groep de verspreiding van ‘Let op Woudenberg’ en folders tegelijkertijd.” Erwin is erg te spreken over de vlotte start: “Door hun ruime ervaring had Reli Groep het bezorgkorps snel compleet. Ze weten precies hoe ze dat moeten oppakken!”
Versterken
Erwin: “Wij maken onze krant met allemaal lokale mensen. Wij komen hier zelf vandaan en zijn dan ook erg bekend met lokale ondernemers. Advertenties in ons blad hebben natuurlijk prioriteit. Maar er zijn ook ondernemers die liever een separate folder laten verspreiden: je kan wel zeggen dat ‘Let op Woudenberg’ en Reli Groep elkaars krachten versterken!”
Tevreden
“Wij zijn erg tevreden over de samenwerking met Reli Groep”, vertelt Erwin. “Zij nemen ons op het vlak van bezorging al het werk uit handen. De lijnen zijn kort: ik heb direct en regelmatig contact met Dave van Rekom. Dat werkt prima, ook wanneer er uitzonderingen op de regel zijn. Ze doen wat ze zeggen, ze zijn fl exibel en betrouwbaar. Wanneer er bezorgklachten zijn worden die serieus genomen, direct afgehandeld én teruggekoppeld.”
Folders
“Tijdens de opstartfase was er een vergissing over de aanleverdatum van folders: met een volle auto ben ik toen op het laatste moment naar Sliedrecht gereden en een dag later was alles voor elkaar. De kranten én folders lagen op de juiste dag op de mat bij onze lezer. Topservice!”